|
|
|
=> Daha kayıt olmadın mı?
FORUM ve ÜYE KAYIT - yağ eksiltme sorunu hcalik (şimdiye kadar 9 posta) | | "volverin33 (Guest)" yazdı: | 5000 km yarım litreye kadar normal sayılabilir.
ediyorum.
1-Uygun yağ seçilip seçilmediği ve uygun zamanda değişimin yapılıp yapılmadığı(uygun olmayan ve zamanı geçmiş yağda çok kısa sürede eksilme görülür,mavi duman çıkmaz,araçta gürültülü çalışma yoktur)
2-Yağ müşürü arızası olup olmadığının kontrolü(gösterge ışığı 2-3 saniye sonra söner)
3-Yağ Filtresi orijinal olup olmaması(sebebin bu olduğunu anlamak çok zordur,en iyisi servisten almaktır filtreyi)
4-Yağ Pompası arızası ve Yağ basıncı ayar subabının bozulması(yağ pompasının üzerinde)
5-Yağ hazne kapağında yaşanan problem
6-Silindir keçesinde oluşan deformasyon(sızıntı bariz belli olur)
Not: piston-segmanlarda mumlaşmadan kaynaklanan yağ eksiltme sorununu çözmenin basit yolu yakıt deposuna uygun solvent koymaktır.
|
Volverin,
1-Uygun yağ hangisidir? bilmiyorum ama ben castrol 10-40 magnetic. Tavsiye edilen bir yağ var mıdır?
2-Yağ seviyesini göstergeye bırakmadan yağ çubuğıu ile kontrol ediyorum, bariz eksilme var.
3-Yağ filtresi meselesini araştıracağım. bir sonraki değişimde ısrarla orjinalini ararım. ustaya da söylerim.
4-Yağ pompası arızasının olup olmadığını anlamanın bir yolu var mıdır?
5-yağ kapağında sorun yok görünüyor.etrafı gayet temiz.
6-Motorun altında herhangi bir sızıntı belirtisi yok. bir kaç defa kontrol ettirdim
Bir soru daha;
Bilgisayara bağlayıp motor compresyon testi ile yağ kaçağı olup olmadığı anlaşılabilir mi?
| | | | volverin33 (Ziyaretçi)
| | 1-yağ uygundur. casrtol magnetic 7-8 bin aralığında değiştirmeni tavsiye ederim.
2-Bariz eksilme varsa bir yerde sorun vardır.egzozdan mavi duman çıkıyor mu? Bujileri kontrol ettin mi? Yağ yakmayla ilgili ipucu verir.
3-yağ filtresi orjinali servislerde 10 tl.araştırmadan yolun bir servise yakın düşerse uğra al.
4-Yağ pompası arızası bariz belliyse anlamak kolaydır. yağ göstergesi yanık kalır ya da çok geç söner. Sökülüp kontrol edilmeli.
5-Yağ kapağı temiz ise kapaktan şüphe etmeye gerek yok.
6-Yağ yakan aracın performansı gücü artar. Kompresyon testinden anlaşılmayabilir.
Öncelikle motor kapağı açılıp yağ akıtması kontrol edilmeli ve contaların yağ sızdırıp sızdırmadığına bakılması gerekir.Ayrıca motorun üfleyip üflemediğine yani yağ yakıp yakmadığına bakmak gerekir.Motorun yağ yaktığını anlamak için motora yağ konulan kapak açılır ve motor çalıştırılır. Motor ısındıktan sonra yağ, egzozdan ve monifolddan gaz halinde çıkmıyor, segmanlar yukarıya doğru yağ atıyorsa, bu motorun yağ yaktığı anlamına gelir. Bu, zamanla çok masraf çıkarır. Motorun yağ haznesinin kapağı açılıp bakıldığında buharlaşan gazlar görülüyorsa, bu da pistonun aşındığını gösterir.
Birkaç saat park halinde kalmış bir otomobilin altına yatılarak bakıldığında, motorla şanzıman arasından yağ aktığı görülürse, krank keçelerinde kaçak olduğu anlamına gelir. | | | | renegade1xxx (Ziyaretçi)
| | volverin kardeşim son yazdığın motorun yağkonulan kapağının açılıp segmanların yağı yukarıya doğru yağ atıp atmadığının kontrolü bizim araçlar için yani üstten egzantirikli motorlar için uygun bir yöntem değil kapak açık vaziyette motor çalıştırılğında yağ bariz yukarı çıkacaktır sakın bunu deneyip yanlış kanılara varmayın.üfleme diye tabir edilen olay almeralarda yanlız kompresyon testi ile anlaşılabilir. | | | | volverin33 (Ziyaretçi)
| | Doğru söylüyorsun uygun olmayabilir.Ancak eksiklik var olduğunu düşünüyorum. Yağ atma hafif damlacıklar şeklinde olacaktır bu normaldir. Lakin yağ kaçırmada kapaktan daha kuvvetli sıçrama olacaktır;bu tecrübe edilmiştir. Her ne kadar üstten eksantrikli araçlarda anlamak zor densede yaşadığımız tecrübede maalesef yağ çubugundan gelen üfleme sesi düdüklü tencerenin sesi gibi çıkmaktadır. Ayrıca buharlaşma bariz belli olmaktadır. Yağ yakan motorda yağ yakan motorun performansı azalmayacak aksine artacaktır. 98 hp almerada motor aşınmasından dolayı 90 hp ise yağ yakma sonucu 94 hp olacaktır.Kompresyon testi ile NET SONUÇ ALAMAZSINIZ.Sadece teşhis etmede kolaylık taşır.
Yağ eksiltme farklıdır yağ yakma farklıdır. Eğer yağ yakmanın kompresyonla anlaşılacağını belirten herhangi bilimsel bir araştırma varsa bekleriz. | | | | renegade1xxx (şimdiye kadar 37 posta) | | "volverin33 (Guest)" yazdı: | Doğru söylüyorsun uygun olmayabilir.Ancak eksiklik var olduğunu düşünüyorum. Yağ atma hafif damlacıklar şeklinde olacaktır bu normaldir. Lakin yağ kaçırmada kapaktan daha kuvvetli sıçrama olacaktır;bu tecrübe edilmiştir. Her ne kadar üstten eksantrikli araçlarda anlamak zor densede yaşadığımız tecrübede maalesef yağ çubugundan gelen üfleme sesi düdüklü tencerenin sesi gibi çıkmaktadır. Ayrıca buharlaşma bariz belli olmaktadır. Yağ yakan motorda yağ yakan motorun performansı azalmayacak aksine artacaktır. 98 hp almerada motor aşınmasından dolayı 90 hp ise yağ yakma sonucu 94 hp olacaktır.Kompresyon testi ile NET SONUÇ ALAMAZSINIZ.Sadece teşhis etmede kolaylık taşır.
Yağ eksiltme farklıdır yağ yakma farklıdır. Eğer yağ yakmanın kompresyonla anlaşılacağını belirten herhangi bilimsel bir araştırma varsa bekleriz. |
evet kompresyon testi tek başına yağ yakma olayına net sonuç vermeyebilir amacımız zaten teşhis noktasında kolaylık sağlaması. kompresyon testi ve buna bağlı silindir kaçak testi aracın yağ yaktığı konusunda net fikir verecektir.sonuçta günümüzde el karar göz nizam uygulamasının yanısıra mekanik olarak farklı bilimsel bir araçta bulunmamakta.yağ eksiltme ve yağ yakma evet fiziksel olarak farklı şeyler olmakla birlikte yanan yağın eksilmeye yol açacağıda nettir.yani eksilme olayında yanma sadece bir sebeptir.buna bağlı olarak söylediklerinin bir kısmına evet katılıyorum buharlaşma ve yağ çubuğunu çektiğimizde gelecek olan ses tecrübeye bağlı olarak gözlemlenebilir.fakat bir çok yerde üstten egzantirikli motorların yağ kapağı açıldığında çıkan yağ ve hava farklı yorumlara neden olmakla birlikte gereksiz yere boşa masrafada yol açabilmektedir.olaya birazda bilimsel olarak yaklaşmak gerekirse vermiş olduğum link dahada aydınlatıcı olacağı kanısındayım.
http://hbogm.meb.gov.tr/modulerprogramlar/kursprogramlari/motorlu_araclar/moduller/otomotiv_diyagnostigi2.pdf |
Bütün konular: 341 Bütün postalar: 1549 Bütün kullanıcılar: 677 Şu anda Online olan (kayıtlı) kullanıcılar: Hiçkimse
|
|
|
|
|
|
|
Bugüne kadar 643733 ziyaretçi kişi bizi onurlandırdı.
SİTEMİZ SÜREKLİ GÜNCELLENECEKTİR ... 13/06/2011 necmiakillica & Copyright
|
|
|
|
| | |