.
  FORUM ve ÜYE KAYIT
 
=> Daha kayıt olmadın mı?

FORUM ve ÜYE KAYIT - Çalışmıyor..

Burdasın:
FORUM ve ÜYE KAYIT => ALMERA FORUM(eski) => Çalışmıyor..

<-Geri

 1  2  3 Devam -> 

BlackSwan
(şimdiye kadar 7 posta)
23.12.2012 13:19 (UTC)[alıntı yap]
Merhabalar.
Uzun araştırmalar ve bu sitenin de yazdıkları teşvikle babama bi 2004_ALMERA_sedan(LPG-140bin km) aldırım. Kolay kolay arıza çıkartmaz, dertsiz tasasız binersin, tam senlik dediğim araba bu sıralar beni mahcup ediyor:

Akşam çalışır vaziyette bıraktığımız araba sabaha çalışmıyor. Gönlü tutarsa ertesi gün çalışabiliyor. Misafirlerimiz varken mahcup edebiliyor
Araç babamda, niğdede ben istanbulda.. Babam da çok anlamıyor araçtan. Düzenli bakımlarını yaptırınca problem çıkartmayacak bişey olsun istiyordum.

Geçen yine yapınca çekiciyle çekmişler sanayiye. Malum, ustası da zor bulunuyor BOSCH servisine çekmiş. BENZİN POMPASINI değiştirmişler, oldu demişler..
Bir iki uzun yola gitti.. Bugün yine nazlanmış ve çekiciyle sanayiye...

Niğde'de bildiğiniz iyi bir usta ya da bu derde derman birisi aranıyor Allah rızası için..

Alakası var mıdır bilmiyorum geçen yaz aldık aracı, aldığımızda motor arıza lambası yanmıyordu. Ben uzun yolda biraz bastım. Lambayı yaktı. Konyada koduna baktırdığımızda hava akışmetre den dediler. Çekişi düşük geldi bana. 4kişiyle diğer arabaların rahatça dur-kalk yaptığı yerlerde bizimki kalıyor, stop ediyor, gaz yemiyor. Ama aşağıdan kaptırınca yokuşa sıkıntı yok. Yüksek viteslerde bile gaza tepkisi tatmin edici geldi bana ama yokuşta durayım dedin mi eyvah...

yardımcı olursanız sevinim
teşekkürler
volverin33
(şimdiye kadar 110 posta)
23.12.2012 16:04 (UTC)[alıntı yap]
Anlatımlarından havaakış metre akım yetersizliğinden kaynaklanabilir.Hava akış metreyi yağsız balata spreyiyle temizle çalışmama sorunu belli bir süre ortadan kalkacak mı acaba? Kalkarsa yenisini almalısın.

http://nissanhelp.com/diy/altima/projects/1998_2001_nissan_altima_mass_air_flow_sensor_cleaning_procedure_video.php

Akünün yetersizliğindende kaynaklanabilir.Bende aynı sorun oluşmuştu. Farlar yanıyor, korna çalıyor,cd çalışıyor ama marş basmıyordu.Marş basıncaya kadar canımız çıkıyordu. Aküyü kontrol ettim. Akşam 12.1 v sabah 9.50 v oluyormuş.Ölmüş bir aküye can vermeye çalışırmışım meğer.Akücü bile sağlam demişti. Yedek bir aküyle dene özellikle soğuk motorda daha net çözüm bulmuş olursun.

Enjektörler,devir okuyucuları,motor soğutma suyu sıcaklık sensörüde yapar ancak hareket halinde kararsızlığından belli eder arızayı.
renegade1xxx
(şimdiye kadar 37 posta)
23.12.2012 19:51 (UTC)[alıntı yap]
öncelikle aracınız hayırlı olsun.aslında çekiciye neden bindirildiğini tam açık ve net anlatmamışsın.almera kolay kolay çekiciye binecek araç değil babana doğru araba aldırmışsın hiç mahcup olduğunu düşünme bence.çekiciye binme nedeni hiç çalışmamasımı;? yoksa çalışıp stop etmesimi?bir ara aracın benzin pompası değişmiş herhalde o ara bir problem yaşamadınız benim aklıma ilk şu geldi,araçlarda bulunan yakıt pompaları aracın çalıştığı süre içerisinde araç lpg de çalışyor olsa bile depodaki yakıtı depo ile motor arasında durmaksızın sirküle ederek hem yakıt pompasının, hemde enjektörlerin soğumasını sağlamaktır.yani lpg li araçlarda benzini çeyrek depo altına inmememiz gerekiyor buna dikkat ediyormu baban?pompayı durduran sistemlerde mevcut bu konularda ama onunda dez avantajı şu; devredışı bırakılması hem pompa üzerinde zamanla oksidasyona sebep olup pompanızın bozulmasına, hemde yüksek ısıya maruz kalan enjektörlerin kısa sürede arızalanmasına sebep olacaktır.benzinin çeyreğin üzerinde olması daha mantıklı bir seçenek.Pompanızda tekrar bir sıkıntı oluşmuş olabilir.diğer bir husus debimetre aracın çalışmamasına yol açmaz çekiciye bindirmez çekiş kayıpları silkeleme rolanti düzensizliği 120 km den sonrasını pek görmemenize yol açar temizlenmesi bir seçenektir genelde değişim kaçınılmaz olur.eğer bitik bir aküyle ilgili ise zaten marş motoru dönmediği için motorda çalışmayacaktır ama dediğin gibi akşam çalışıp sabah çalışmayıp ertesi gün çalışması gibi bir durum olmaz biraz durduğunda araç üzerindeki çalışması gereken elektriksel donanım aküyü boşaltacak kontağı çevirdiğinizde tık sesinden başka birşey alamayacak yada baygın birkaç dönmeden sonra marş motorunuz dönmeyecektir.Bir olasılık marş motorunun kömürleri bitmiş olabilir ilk hareketi verememesinden kaynaklı çalışmama durumu olabilir.
aracınızın tam olarak problemini daha detaylı anlatmanız daha net fikir üretmemiz açısından sağlıklı olacağı kanısındayım.
BlackSwan
(şimdiye kadar 7 posta)
24.12.2012 08:23 (UTC)[alıntı yap]
"volverin33" yazdı:
Anlatımlarından havaakış metre akım yetersizliğinden kaynaklanabilir.Hava akış metreyi yağsız balata spreyiyle temizle çalışmama sorunu belli bir süre ortadan kalkacak mı acaba? Kalkarsa yenisini almalısın.

http://nissanhelp.com/diy/altima/projects/1998_2001_nissan_altima_mass_air_flow_sensor_cleaning_procedure_video.php

Akünün yetersizliğindende kaynaklanabilir.Bende aynı sorun oluşmuştu. Farlar yanıyor, korna çalıyor,cd çalışıyor ama marş basmıyordu.Marş basıncaya kadar canımız çıkıyordu. Aküyü kontrol ettim. Akşam 12.1 v sabah 9.50 v oluyormuş.Ölmüş bir aküye can vermeye çalışırmışım meğer.Akücü bile sağlam demişti. Yedek bir aküyle dene özellikle soğuk motorda daha net çözüm bulmuş olursun.

Enjektörler,devir okuyucuları,motor soğutma suyu sıcaklık sensörüde yapar ancak hareket halinde kararsızlığından belli eder arızayı.


O sensor temizleme işlemini duymuştum. Aküyü ve diğer tavsiyelerinize bi baktırırım..
teşekkürler..
BlackSwan
(şimdiye kadar 7 posta)
24.12.2012 08:30 (UTC)[alıntı yap]
"renegade1xxx" yazdı:
öncelikle aracınız hayırlı olsun.aslında çekiciye neden bindirildiğini tam açık ve net anlatmamışsın.almera kolay kolay çekiciye binecek araç değil babana doğru araba aldırmışsın hiç mahcup olduğunu düşünme bence.çekiciye binme nedeni hiç çalışmamasımı;? yoksa çalışıp stop etmesimi?bir ara aracın benzin pompası değişmiş herhalde o ara bir problem yaşamadınız benim aklıma ilk şu geldi,araçlarda bulunan yakıt pompaları aracın çalıştığı süre içerisinde araç lpg de çalışyor olsa bile depodaki yakıtı depo ile motor arasında durmaksızın sirküle ederek hem yakıt pompasının, hemde enjektörlerin soğumasını sağlamaktır.yani lpg li araçlarda benzini çeyrek depo altına inmememiz gerekiyor buna dikkat ediyormu baban?pompayı durduran sistemlerde mevcut bu konularda ama onunda dez avantajı şu; devredışı bırakılması hem pompa üzerinde zamanla oksidasyona sebep olup pompanızın bozulmasına, hemde yüksek ısıya maruz kalan enjektörlerin kısa sürede arızalanmasına sebep olacaktır.benzinin çeyreğin üzerinde olması daha mantıklı bir seçenek.Pompanızda tekrar bir sıkıntı oluşmuş olabilir.diğer bir husus debimetre aracın çalışmamasına yol açmaz çekiciye bindirmez çekiş kayıpları silkeleme rolanti düzensizliği 120 km den sonrasını pek görmemenize yol açar temizlenmesi bir seçenektir genelde değişim kaçınılmaz olur.eğer bitik bir aküyle ilgili ise zaten marş motoru dönmediği için motorda çalışmayacaktır ama dediğin gibi akşam çalışıp sabah çalışmayıp ertesi gün çalışması gibi bir durum olmaz biraz durduğunda araç üzerindeki çalışması gereken elektriksel donanım aküyü boşaltacak kontağı çevirdiğinizde tık sesinden başka birşey alamayacak yada baygın birkaç dönmeden sonra marş motorunuz dönmeyecektir.Bir olasılık marş motorunun kömürleri bitmiş olabilir ilk hareketi verememesinden kaynaklı çalışmama durumu olabilir.
aracınızın tam olarak problemini daha detaylı anlatmanız daha net fikir üretmemiz açısından sağlıklı olacağı kanısındayım.


Detayları şöyle ki;
ilk problemde araçta marş basınca marş motoru çalışıyor ama çalışmıyor. Usta benzin gitmiyor demiş, pompa değişmiş. Çeyrek depo meselesini ilk aldındığı gün özellikle belirttim, bu site sayesinde edindiğim bir bilgi Ona da dikkat ediyor..
Çekiciye binmesi bu yüzden hiç çalışmıyor.. Vurdurmayı denemişler bir kaç defa, olmayınca mecbur çekici.
Bakalım, dün pazardı bugün ustaya gidecekti. Tavsiyelerinizi ileteceğim. Sonucu, gelişmeleri bildiririm inşaallah. hayırlısı...
teşekkürler



Bütün konular: 341
Bütün postalar: 1549
Bütün kullanıcılar: 676
Şu anda Online olan (kayıtlı) kullanıcılar: Hiçkimse crying smiley
 
  Bugüne kadar 625809 ziyaretçi kişi bizi onurlandırdı. SİTEMİZ SÜREKLİ GÜNCELLENECEKTİR ... 13/06/2011 necmiakillica & Copyright