.
  FORUM ve ÜYE KAYIT
 
=> Daha kayıt olmadın mı?

FORUM ve ÜYE KAYIT - Motor soğukken zor çalışması

Burdasın:
FORUM ve ÜYE KAYIT => ALMERA FORUM(eski) => Motor soğukken zor çalışması

<-Geri

 1  2 Devam -> 

hcalik
(şimdiye kadar 9 posta)
18.01.2013 10:10 (UTC)[alıntı yap]
Arkadaşlar benim Nissan Almera yı usta ya gotürüp, yağ, hava filtresi, buji değişimi yapıldı. Fakat bu değişikliklerden sonra arabanın motoru soğukken zor çalışır oldu. Marşı çok uzun tutarak veya 2 defa basark alıyor. aldıktan sonra birkaç saniye tekleyerek çalışıyor. Acaba Nedendir? Ustaya tekrar gittim, yanlış buji mi taktın diye. Eskilerinin aynısını taktığını söyledi. hatta çıkarıp kontrol etti. Bujilerden bir problem yok dedi. Yakıttaki bir pislikten olabilir vs dedi. Ama her zaman oluyor.
Bu konu konuda bir fikri veya tecrübesi olan var mı? Doğru bujilerin takılmamasından olabilir mi?
volverin33 (Ziyaretçi)
18.01.2013 14:52 (UTC)[alıntı yap]
Almera soğukta neden zor çalışıyor:

Yakıt kirliliği ya da azlığı
Buji, bobin
Akü (ölümü yakındır)
Marş motoru
Motor soğutucu suyu sıcaklık sensörü
Emme havası sıcaklık sensörü(debimetre içinde)
Yakıt pompası
Ecu
hcalik
(şimdiye kadar 9 posta)
20.01.2013 21:38 (UTC)[alıntı yap]
Volverin, Bitirgic.
Diğer formda da cevap yazmışsınız. Çok teşekürler. Takılan buji bosh idi. Ama model numarasunu filan bilmiyorum tabi. Ancak ustaya tekrar söktürüp modeline bakmak lazım. Yada olmadı gidip özel servisinden orjinal buji neyse taktırayım diyorum. Bir de Lgp için uygun bir diye bir olay var mı bilemiyorun.

Tekrar teşekkürler.
bitirgic
(şimdiye kadar 70 posta)
20.01.2013 21:52 (UTC)[alıntı yap]
rica ederim ne demek.Bujiyi mutlaka orjinali ile değiştirin
BUJİ BAKIMI VE TEMİZLİĞİ
OEM : NGK 22401-8H516 LFR6A-11(soğuk buji) LPG'li araç için ideal
NGK 22401-8H516 LFR4A-11(sıcak buji)

Bujilerin maksimum araçların 10 bin kilometre bakımında temizlenmesi, kullanım şartlarına göre 15-30 bin kilometre arası değiştirilmesi; ancak buji kaynaklı riskleri minimize etmek için 10 bin değişimi en ideal olanıdır.

Bujilerin ömrünü etkileyen unsurlar kötü yakıt ve motor sistemi ayarları olabilir. Genellikle araçların yaptığı teklemeler, artış gösteren yakıt sarfiyatı, geç hızlanma bujiden kaynaklanan sorunlar olabildiğinden bujilerin bakımı ve temizliği önemlidir.

Bujilerde ki tırnak aralığı kontrol edilmeli, ayar bozuksa fabrika verilerine göre ayarlanmalıdır, LPG'li araçlarda 0.1 ya da 0.2 mm tırnak aralığını küçültmekte fayda var.(0.7-1.0 mm aralığında)

Bujiler söküldüğünde yağ birikintisi varsa yanma odasına fazla yakıt giriyor demektir,
Bujinin izolatör ucu, elektrotları ve gövdesinde kurum varsa enjeksiyon ayarında bozukluk var demektir,
Buji elektrotları kaynamışsa ve üzerinde yabancı maddeler toplanmışsa, zamansız ateşleme sonucunda aşırı yükleme olmuş demektir,

Bujiler alınan darbe sonucu hasar görmüşse değiştirilmelidir.

• Aracınızın orjinal buji NGK markasını kullanmaya özen gösteriniz.
hcalik
(şimdiye kadar 9 posta)
11.02.2013 22:36 (UTC)[alıntı yap]
Arkadaşlar,
Arabaya orjinal bujileri takdırdım. aracın çalışması ve çekişi daha iyileştini hissediyorum.
Fakat ilk çalıştırmada zor çalışması ve kısa süreli teklemesi devam ediyor. Yakıt kirliliğinden gibime geliyor. Bu arada usta cihaza bağlayıp tesleri yaptı. oksijen sensörü arızalı olduğunu söyledi.bu lpg den kaynaklanan bir uyum sorunu mudur acaba?



Bütün konular: 341
Bütün postalar: 1549
Bütün kullanıcılar: 676
Şu anda Online olan (kayıtlı) kullanıcılar: Hiçkimse crying smiley
 
  Bugüne kadar 625826 ziyaretçi kişi bizi onurlandırdı. SİTEMİZ SÜREKLİ GÜNCELLENECEKTİR ... 13/06/2011 necmiakillica & Copyright