.
  FORUM ve ÜYE KAYIT
 
=> Daha kayıt olmadın mı?

FORUM ve ÜYE KAYIT - kapak contası

Burdasın:
FORUM ve ÜYE KAYIT => MOTOR-ŞANZUMAN-VİTES-DEBRİYAJ => kapak contası

<-Geri

 1 

Devam->


rajj
(simdiye kadar 1 posta)
30.03.2013 23:53 (UTC)[alıntı yap]
merhabalar 2006 sedan almeramın contasının yanık olmasından şüpheleniyorum yağ bakımını yaptırdım bujiler temiz yağlama yok önceki sahibi termostatı boş takmış ben 82lik termostat taktırdım antifirizini tamamladım çalıştırtık fan açtı her şey normal gözükürken lpg beyni buharlaştırıcının su kaçırdığını fark ettim ve beyni değiştirdim daha sonra su tamalanınca yedek su bidonunu tahliyesinden su attı sanırım fazla suyu attı motor devirdaim ediyorki kalorifer ısıtıyor,fan açıyor,hararet göstergesi ortadan yukarı geçmiyor radyatör kapağını açtığım zaman radyator silme dolu mötörün çalışmasında tekleme yok ama eksoz dumanı biraz beyaz anlamadığım şey bunun hararet göstergesi çalıştıktan 3-4 dakika sonra ortaya geliyor bu normalmidir anlamadım 1 haftada böyle yaklaşık 250 km yol yaptım bu almeralar arzasını kolay belli etmiyor sanırsam, almeraların conta yaktığının en bariz belirtisi nedir? volverin33arkadaşım cevaplarsanız çok sevinirim herkese hayırlı sürüşler dilerim...
volverin33 (Ziyaretçi)
31.03.2013 20:30 (UTC)[alıntı yap]
Hararet göstergesi birçok etkenin yanında birazda dış sıcaklığa bağlı 2000-3500(artı not:hararet göstergesi ortaya gelinceye kadar 2500 rpm geçmemeye dikkat ediniz her ne kadar son limit 4000 rpm densede) rpm'lerde olarak 3-5 dakika arasında ortaya gelmesi gayet doğal bir durum.

Egzoz dumanınında çok az beyaz olmasıda normal bir durum.

Conta yaktığının en bariz belirtisi elbetteki yağa su; suya yağ karışmasıdır. Genleşme kabı ve radyatör kontrol edilir ve yağ karışmışsa bariz belli olur.Rengi sarımtırak olur suyun.Ve araç çalışır durumdayken genleşme kabında köpüklenme olur. Yağa su karıştığını anlamak için yağ çubuğu çekilerek akışkanlığı kontrol edilir.Motor çalışırken yağ çubuğu kısmından üfleme sesi, buharlaşma net belli olur.
Ayrıca conta yakmış araçta kompresyon-silindir vs. düşüklüğü nedeniyle devir kırmıza çizgiye ulaşamayacaktır.

Tüm bunların bileşkesinin son görüntüsü aracın hararet yapmasıdır ki bu sizde yokmuş.

Aracınız conta yakmamıştır anlatımıza göre.Aracınıza suyu max çizgisine kadar doldurun ve kısa zaman sonra suyun max-min arasında olacağını görürsünüz.Bunu 100 kez yapsanız yine su ortalarda ya da min çizgisinin biraz üzerinde duracaktır.

Genleşme kabına dikkat ederseniz ibrik ağzı gibi olan kısımda havalandırma deliği vardır.Neticede sıcak motorda azda olsa buharlaşarak yine eksilme olacaktır ama uzun vadede olacaktır bu durum.

Aklınıza takılan olursa istediğiniz zaman sorabilirsiniz.Umarım anlatabilmişimdir.
rajjj
(simdiye kadar 1 posta)
01.04.2013 17:59 (UTC)[alıntı yap]
çok teşekkür ederim hararet göstergem dur kalktada; uzun mesafedede ortadan yukarı geçmiyor ve genleşme kabındaki suda ortada duruyor bana göre herşey normal görünüyor anladığım motorda anormal bir durum yoksa hararet ibresi ortadan yukarıya doğru yükselmiyor lakin yazın ne olur bilmem bu arada aracımın kmsi 186000 servise sorduğumda 200 binden sonra problemler başlar demişti ama sonuçta japon motorlar dayanıklı olur diye biliyorum daha önceki corollam 285000 kmde idi motorun hiç bir sorunu yoktu heralde bununda bakımlarını aksatmadığım sürece uzun kilometreler yaparım diye düşünüyorum hayırlı sürüşler dileğimle...
sinan (Ziyaretçi)
17.05.2014 00:18 (UTC)[alıntı yap]
2006 almera sahibiyim. böyle dolu dolu bir site hazırladığınız için teşekkür ederim. bir kaç sıkıntı var araçta; hararet göstergesi ortaya hiç gelmiyor. gösterge maksimumun yaklaşık %20sine kadar yükseldiğinde motor ısısı 90-100 olarak ölçüldü. sıkıntı yok dediler ama göstergenin tam ortada olması gerekmez mi?
diğeri çok daha önemli aracım ciddi ölçüde (4000 km de 2-3 lt)yağ eksiltiyor. kaçak yok, biraz duman var. bu konuyu anlatmışsınız ama ben bana maliyetinin ne olabileceğini soracağım(tahmini fiyat aralığı. tanıdığım usta ya da servis yok yok yere kazık yemeyeyim.
volverin33 (Ziyaretçi)
30.05.2014 17:32 (UTC)[alıntı yap]
"sinan (Guest)" yazdı:
2006 almera sahibiyim. böyle dolu dolu bir site hazırladığınız için teşekkür ederim. bir kaç sıkıntı var araçta; hararet göstergesi ortaya hiç gelmiyor. gösterge maksimumun yaklaşık %20sine kadar yükseldiğinde motor ısısı 90-100 olarak ölçüldü. sıkıntı yok dediler ama göstergenin tam ortada olması gerekmez mi?
diğeri çok daha önemli aracım ciddi ölçüde (4000 km de 2-3 lt)yağ eksiltiyor. kaçak yok, biraz duman var. bu konuyu anlatmışsınız ama ben bana maliyetinin ne olabileceğini soracağım(tahmini fiyat aralığı. tanıdığım usta ya da servis yok yok yere kazık yemeyeyim.
Motor sıcaklık gösterge sensörü olabilir.İbre takılıyor olabilir.hararet müşürü olabilir.başkada sebebi zor.yağ yakıyor-eksiltiyorsa sibopların değişimi 200 tl geçmez.diğer durumda rektefiye 2500 tl civarı tutar.işi hallettikten sonra geri dönüş yaparsanız sevinirim.



Bütün konular: 341
Bütün postalar: 1549
Bütün kullanıcılar: 674
Şu anda Online olan (kayıtlı) kullanıcılar: Hiçkimse crying smiley
 
  Bugüne kadar 624329 ziyaretçi kişi bizi onurlandırdı. SİTEMİZ SÜREKLİ GÜNCELLENECEKTİR ... 13/06/2011 necmiakillica & Copyright